pratchetttlo1.jpgpratchetttlo2.jpg

Terry Pratchett wielu może się wydawać radosnym, starym elfem, ale nie jest taki. Jego kolega, pisarz sci-fi Neil Gaiman, opisuje, jak wewnętrzny gniew napędza proces twórczy schorowanego przyjaciela.

Chcę opowiedzieć Wam o moim przyjacielu, Terrym Pratchettcie, a nie jest to łatwe. Mam zamiar powiedzieć Wam coś, czego – być może – nie wiecie. Niektórzy ludzie napotkali na swej drodze uprzejmego mężczyznę z brodą, w kapeluszu. Są przekonani, że spotkali Sir Terry'ego Pratchetta. Są w błędzie. 

Neil Gaiman i Terry Pratchett połączyli siły ze stacją radiową Radio 4, by stworzyć pierwszą adaptację Dobrego omenu.

To koniec świata – może nie taki, jakiego moglibyśmy oczekiwać – ale w końcu to Armageddon według Terry'ego Pratchetta i Neila Gaimana.

Stacja radiowa BBC Radio 4 potwierdziła w piątek, że będzie współpracować z uznanymi autorami – Neilem Gaimanem i Terrym Pratchettem– by stworzyć pierwszą adaptację ich wspólnego kultowego dzieła, Dobrego omenu.

Na Naukę nigdy nie jest za późno...

W Świecie Dysku dojrzewa wszechpotężna awantura i lord Vetinari przewodniczy trybunałowi. Omnianie chcą przejąć kontrolę nad Światem Kuli, którego istnienie stanowi kpinę z ich religii. Jednak magowie z Niewidocznego Uniwersytetu nie bardzo chcą go oddać - w końcu to oni go stworzyli.

Poniżej znajdziecie tłumaczenie tego WYWIADU który przeprowadził dziennikarz NYT z mistrzem, przyjemnej lektury ;)

Autor serii książek o Świecie Dysku — ostatnią z nich jest „Para w ruch” — „po prostu wybuchnął” podczas lektury „O czym szumią wierzby”: „Pomyślałem sobie: To kłamstwo, ale jakie wspaniałe!”

Sprzedaj nam swojego ulubionego pisarza, który jest pomijany i niedoceniany.  

Znany jest już tytuł kolejnej książki nad którą pracuje Terry Pratchett!

Wraz z firma tess-shirt.pl zapraszam do udziału w konkursie, do wygrania sa trzy koszulki według powyższego wzoru!

Na Naukę nigdy nie jest za późno…

W Świecie Dysku dojrzewa wszechpotężna awantura i lord Vetinari przewodniczy trybunałowi. Omnianie chcą przejąć kontrolę nad Światem Kuli, którego istnienie stanowi kpinę z ich religii. Jednak magowie z Niewidocznego Uniwersytetu nie bardzo chcą go oddać – w końcu to oni go stworzyli.

Ku zaskoczeniu Patrycjusza, lorda Vetinariego, w Ankh-Morpork pojawia się nowy wynalazek – wielka i hałaśliwa machina, wykorzystująca potęgę wszystkich czterech żywiołów: ziemi, powietrza, ognia i wody. A że to Ankh-Morpork, już wkrótce ściąga tłumy zachwyconych gapiów; niektórzy wcześniej dostrzegli ducha czasów i przybywają uzbrojeni w notesy i płaszcze przeciwdeszczowe.

Moist von Lipwig nie należy do miłośników ciężkiej pracy. Oczywiście, kierując Urzędem Pocztowym, Królewskim Bankiem i Mennicą wnosi swój wkład, ale polega on głównie na słowach. A słowa na szczęście nie są zbyt ciężkie i rzadko wymagają smarowania. Jednakże Moist bardzo lubi pozostawać przy życiu, co sprawia, że nowa oferta Vetinariego jest trudna do odrzucenia...

Para idzie w ruch nad światem Dysku, a jej poganiaczem jest pan Simnel, człowiek z kaszkietem i suwakiem logarytmicznym, mający ciekawy układ z sinusem i cosinusem. Jeśli Moist chce się utrzymać na torze, musi się zmierzyć z wiadrami smaru, człowiekiem, który niekiedy zrzuca pracowników ze schodów, i grupą mocno rozgniewanych krasnoludów...

Terry Pratchett (ur. 1948) jako autor opowiadań zadebiutował w wieku 13 lat, w 1971 r. wydana została jego pierwsza powieść „Dywan”. W 1983 r. ukazała się pierwsza część cyklu Świat Dysku – „Kolor magii”. W 1998 r. został uhonorowany przez królową Elżbietę II Orderem Imperium Brytyjskiego za zasługi dla literatury.

 

Fragment książki w rozwinięciu!

Z okazji premiery do przeczytanie fragment najnowszej książki Terry`ego Pratchetta i Stephena Baxtera.

ROZDZIAŁ 1

W alternatywnym świecie, dwa miliony kroków od Ziemi:

Opiekunowie nazywali samicę trolla Mary, jak przeczytała Monica Jansson w pasku tekstu pod filmikiem. Nikt nie wiedział, jak tablica sama siebie określała. Dwaj treserzy, obaj mężczyźni, z czego jeden ubrany w coś w rodzaju próżniowego skafandra, stali przed nią, kulącą się w kącie czegoś, co wyglądało na nowoczesne laboratorium naukowe – o ile bestia zbudowana jak porośnięty sierścią ceglany mur może się kulić. Do potężnej piersi tuliła młode. Mały troll był ubrany w srebrzysty skafander, a z umocowanych do jego płaskiej czaszki czujników zwisały przewody.

 

 


Wiedźmy to druga po Świecie Dysku - Ankh-Morpork planszówka, o "akcji" osadzonej w kultowym już uniwersum fantastycznego Świata Dysku, który wykluł się w głowie brytyjskiego pisarza fantasy Terry’ego Pratchetta (gra jest zresztą wydana na jego oficjalnej licencji). Ankh-Morpork to jedna z najlepszych gier planszowych, w jakie kiedykolwiek grałam, poprzeczka była więc zawieszona wysoko. Wiedźmy to jednak gra w zupełnie innym stylu i, jak sądzę, przeznaczona dla innego odbiorcy, chociaż autorem obu tytułów jest ceniony na całym świecie twórca planszówek, Martin Wallace.

Pełen wyzwań żywot wiedźmy.

Swoje wrażenia opisała Magda Goetz.

Joomla templates by a4joomla